[Minirecenze] | Jim C. Hines - Goblin


Název: Goblin
Autor: Jim C. Hines
Série: Goblin Jig #1
Originál: DAW Books, 2006
Česko: Fantom Print, 2007
Formát: 256 stran, paperback
Překlad: Kateřina Niklová
Obálka: Jan Patrik Krásný
Tagy: FantasyHumor

Goblin Jig touží jen po klidu. Už pochopil, že jedinou šancí, jak se dožít vysokého věku, je neplést se silnějším členům tlupy pod nohy. * Když Jigovu hlídku přepadne skupina dobrodruhů, udělá tedy to, v čem jsou goblini nejlepší: odhodí zbraň a vzdá se. * A tak začíná Jigovo dobrodružství, protože ho dobrodruzi přinutí, aby je provedl labyrintem tunelů pod horou. Jejich cílem je získat magický artefakt, který byl kdysi dávno ukryt právě v těchto tunelech. * Jak postupují hlouběji do podzemí, musí Jig čelit tvorům z gobliních legend: ogrům, trolům, dávno mrtvým sluhům hrozivého Nekromancera a nakonec i drakovi Straumovi. * Jig si brzy uvědomí, že bude žít, jen dokud dobrodruhům nepomůže artefakt najít, a až je vyvede ven z tunelů, nebudou ho už potřebovat. Takže musí být rychlejší. Stačí najít způsob, jak je porazit…

Jak to vlastně bylo?: Na obálce vidíte hnusného goblina. Vidíte, jak se na vás šklebí a jak si vás ten drak prohlíží. A pokud jste ten typ lidí, kteří soudí i vybírají knihu podle obalu a ta se vám vůbec nelíbí, tak jste se právě rozhodli pro tu špatnou variantu. Ono vlastně pod názvem Goblin se dá představit kdejaké věci. Nečekal jsem však (a někteří také ne), že by to mohlo být i vtipné.

Dojem: Jak to na začátcích bývá, vždy přijde seznámení s daným hrdinou. A toto seznámení není zrovna dvakrát hezké :-). Takový ten nudný začátek, ve kterém se píše co Jig dělá, jak ho nikdo nemá rád a jak se vydají s bratránkem na průzkum, mne zrovna moc nebavil. Jako blesk z čistého nebe se však zjevili dobrodruhové. Ono je sice typické, že hlavního hrdinu zajmou a točí se to vše okolo něj. Ale toto mělo i nějaké vlastní kouzlo. Opravdu velkou zbraní byl VTIP! Nejlepší byly Jigovy hlášky, u kterých jsem se opravdu zasmál. Přiznávám, že i ve škole jsem Goblina četl a najednou v půli matematiky jsem se začal smát - ovšemže na mne všichni začali koukat jako na blázna :-). Nejvíc napínavé to bylo na konci, kdy se všichni setkali s Nekromantem a se Straumem. Závěr jsem už tak trochu očekával - Jig po smrtelném zranění "ožije" a zázrakem zabije draka Strauma. Ale i tak to moc na celkové propracovanosti neubralo.

Můj závěr:
+ vtip
+ vlastní kouzlo
+ nápad - vymyšlení jako hlavního hrdinu Goblina
- bohužel typický závěr s drakem Straumem

Můj tip? Nehleďte na obálku, pokud se vám nelíbí. Kniha je kniha a nemůžeme ji posuzovat podle obálky!


> K NALEZENÍ: Fantasya
> ZDROJ(E): Fantom Print (obálka)

Autor článku: EclecticGuy

Sdílej

Přečtěte si taky

Předchozí
Next Post »