[Minirecenze] | Zdeněk Žemlička - Vlčice


Název: Vlčice
Autor: Zdeněk Žemlička
Formát: 285 stran, paperback
Originál: Wolf Publishing, 2005
Obálka: Grigory Vyatkin
Tagy: FantasyHistorical fiction

Území Čech a Moravy, počátek našeho letopočtu. V tomto prostoru a čase začíná temný a krvavý život vlkodlačice Kroany. Na pozadí historických událostí kolem vzniku Marobudovy říše autor vykresluje příběh zločinu a touhy po pomstě, příběh vzpoury proti silám osudu, příběh plný zvratů, soubojů a bitev i pochmurných obrazů na hranici skutečnosti. Až se vám bude zdát, že víte, o čem to je, nebuďte, si jistí. Bude to o něčem jiném. Až si začnete myslet, že máte jasno, nespoléhejte se na to. Všechno je jinak.

Na začátek: Dávno jsem zahlédl konečně něco, co je napsané i o našem území na počátku letopočtu - a překvapivě za dost nízkou cenu. Vypadalo to na dosti zajímavou a obsáhlou knihu.

Dojem: Na začátku jsem byl trochu zmatený z tolika termínů. Poté jsem se začínal orientovat a vrhl se konečně na pořádné čtení. Zklamán jsem opravdu nebyl. Zdeněk Žemlička si vybral prostředí, vyhledal si o něm informace a začal psát. A je vidět, že to pořádně rozjel.

Jistě, ono se řekne: "Ona je hlavní hrdinkou ženská?! Tak to nečtu!". Ale musíme si uvědomit, že i ženy mohou být knižními hrdiny a hlavně těmi hlavními. Někdy je to dokonce lepší, než kdyby byl hlavním hrdinou muž. Jsou mnohdy mnohem drsnější, odvážnější, inteligentnější - no prostě lepší. Zde to platí také, ale musíme brát v potaz, že Kroana je vlkodlak.
Kniha je napínavá od začátku až do konce, ale chybí mi tam o trochu více akce. Ano, v knize je plno zvratů, bojů a dalších. Ale něco mi tam chybí. Rozhodně nejvíc mě zaujal skřítek Pelíšek, který mě svým nářečím leckdy pobavil :-).

Můj závěr:
+ hlavní hrdinkou žena
+ dosazení děje na naše území
+ spojitost s historií (možná ocení i nějací školáci)
+ skřítek Pelíšek
- chtělo by to trochu více akce

Nepodceňujte ženy!!


> K NALEZENÍ: Fantasya
> ZDROJ(E): Wales (obálka)

Autor článku: EclecticGuy

Sdílej

Přečtěte si taky

Předchozí
Next Post »