[Recenze] | Lisa Jackson - Noc předtím

Caitlyn Montgomery Bandeauxová vzpomíná, co se stalo noc předtím

Určitě jste někdy zažili, že jste si nemohli na něco vzpomenout, ať jste nad tím přemýšleli sebevíc. S tím stejným problémem se potýká i Caitlyn Bandeauxová, která si nemůže vzpomenout, co dělala včerejší noc. O to je to horší, když zjistí, že tu noc byl zavražděn její exmanžel.

Caitlyn se probouzí v kaluži krve, její krev to však zřejmě není. Nepamatuje si na nedávné události a marně pátrá v hlavě po nějakém záchytném bodu. Vše je jeden velký chaos - dokud nepřijde zpráva, že je její exmanžel mrtvý. V tu chvíli sama sebe podezřívá z jeho vraždy, ale čím déle v sobě toto podezření dusí, tím víc vychází najevo, že za zabití muže může někdo jiný - Tanatos, jedna ze tří bohyň osudu.

Thriller, jak má být

Lisa Jackson je českému čtenáři pravděpodobně známá již díky jejím předchozím knihám, které v Dominu vyšly - jsou jich na dvě desítky. Noc předtím spadá pod sérii Savannah a je zároveň i úvodním dílem, čtenář tak neskáče do žádného rozjetého vlaku, ale v klidu nastupuje a teprve vyjíždí z nádraží.
Jestliže má autorka již tolik knih za sebou, lze předpokládat, že Noc předtím bude svým způsobem vytříbený thriller, který nabídne čtenáři vše ve správném poměru. To se z velké části opravdu daří. Lisa Jackson píše poutavě, dokáže člověka napnout k prasknutí a držet ho v tomto stavu notnou chvíli. Z celé knihy je cítit jistota, autorka ví, o čem píše a jak to čtenáři správně podat. Ten si pak bude při čtení hryzat nehty a v duchu si nervózně opakovat "Kdo by to tak asi mohl být?".
Není dobrý thriller, který by neobsahoval psychologické prvky. Noc předtím je jimi doslova protkaná, až by se dalo říct, že je víc nahlédnutím do psychologie člověka, který se ocitá v naprosto mrazící situaci, než klasickým thrillerem. Lisa Jackson však oba dva aspekty dobře kombinuje a splétá dohromady, takže vzniká příběh, který zaujme a jen tak nepustí.

Zkrášlení je třeba

Nebylo by však od věci knihu učesat a zbavit zbytečností, kterými disponuje. Některé scény jsou v poměru se zbytkem příběhu přitažené za vlasy. Neznějí důvěryhodně a podkopávají tak skvěle vybudovanou atmosféru. Je však nutné poznamenat, že s nimi Lisa Jackson jen tak mimoděk začne a pak s nimi opět rychle skoncuje, jako kdyby se nedokázala rozhodnout, zda je v knize chce nebo ne. Přesto je Noc předtím velice dobře napsaným psychologickým thrillerem, který si musí přečíst každý milovník napínavých příběhů.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Domino.

Knihu lze koupit na stránkách nakladatelství Domino.

> ZDROJE: Obr. 1